Bieganie

bieganie stymuluje mózg do wytwarzania istoty szarej

Bieganie w domu, choć nigdy nie zastąpi biegania na świeżym powietrzu, nie jest wcale złym pomysłem. Łatwiej jest się zmotywować do wejścia na bieżnię niż do wyjścia na dwór, szczególnie gdy za oknem jest zła pogoda. Nie zawsze jest też w okolicy jakieś fajne miejsce do biegania.

Nawet bieganie w domu korzystnie wpłynie na zdrowie i pomoże w utrzymaniu szczupłej sylwetki. Co nie znaczy, że nie warto przebiec się od czasu do czasu i po świeżym powietrzu.

Żeby biegać w domu, potrzebna jest bieżnia treningowa, ceny takiego urządzenia zaczynają się od około tysiąca złotych. Warto w nie zainwestować, jeżeli ktoś ma pewność, że będzie z niego korzystał.

 

Trening na bieżni rozpoczyna się od kilkuminutowego spaceru. Taka rozgrzewka ma przygotować organizm do większego wysiłku. Później można zacząć biegać, najlepiej na początku wybrać niezbyt dużą prędkość, a później sukcesywnie (co kilka minut) zwiększać ją.

 

Jeżeli bieganie ma mieć pozytywny wpływ na zdrowie, warto z bieżni korzystać regularnie. Nie trzeba codziennie, ale warto przynajmniej 3-4 dni w tygodniu. Urządzenia tego typu są różne, mają często dodatkowe funkcje i można je nabyć w bardzo różnych cenach. Każda bieżnia treningowa umożliwia poprawę kondycji, zadbanie o lepsze funkcjonowanie organizmu oraz spalenie nadmiaru tłuszczu. Nie trzeba więc kupować najdroższych. Do użytku domowego nawet taka za tysiąc złotych będzie idealna.

Tematy:

AKTYWNY WYPOCZYNEK