Bieganie

  • Bieganie jest tanie

Bieganie nie wymaga wydawania tylu środków finansowych co inne sporty jak tennis, gdzie wydajemy dużo pieniędzy na wynajem kortu. Biegać możemy wszędzie nie płacąc

 

  • Idealne dla zdrowia

Bieganie to sport aerobowy, który wzmacnia nasz organizm, a w szczególności prace serca. Nasz organizm staje się odporny na choroby.

 

  • Biegając czujesz się wolnym

Biegać możemy, o każdej porze dnia i nocy, przed pracą, po pracy, w parku, w mieście, jednym słowem zawsze i wszędzie

 

  • Sposób na stres

Jak powszechnie wiemy, każdy sport, a co za tym idzie również bieganie jest świetnym sposobem na codzienne odstresowanie się, nastrajasz się pozytywną energią

  • Obcowanie z przyrodą

Biegając w parku czy po lesie mamy nieustanny kontakt z przyrodą i oddychamy świeżym powietrzem.

  • Sport dla ludzi w każdym wieku

Nieważne czy mamy kilkanaście czy kilkadziesiąt lat. Rozpocząć bieganie możemy zawsze, warto tylko pamiętać aby nie przeciążać organizmu na początek

  • Plus dla ciała

Bieganie jest idealnym środkiem na zachowanie zadbanej i szczupłej sylwetki.

  • Poznanie nowych ludzi

Również podczas biegania na pewno poznasz nowe interesujące osoby, a wspólna pasja pomoże Ci w tym.

  • Przełamanie barier

Wyznaczając cele i pokonując je, twoja motywacja rośnie w siłę.

  • Odpoczynek dla umysłu

W czasie biegu, kiedy twoje ciało skupia się na wysiłku fizycznym, twój umysł odpoczywa.

 

Na koniec trzy zasady dla osób rozpoczynających przygodę z bieganiem, które  pozwolą uniknąć niebezpiecznych kontuzji, a także sprawią, że nie zniechęcą się do biegania już na samym początku.

  • Należy pamiętać o tym, aby nie zaczynać od długi dystansów. Lepiej jest przebiegać bowiem krótsze trasy, a regularnie.
  • Warto także przed i po każdym treningu biegowym pamiętać o rozciąganiu mięśni.
  • Również odpowiedni dobór sprzętu do biegania (przede wszystkim butów) to podstawa udanego biegu. Bieganie to sport, który w znacznym stopniu obciąża stawy, w związku z tym warto zainwestować pieniądze w odpowiednie obuwie z właściwą amortyzacją. Istotną rolę odgrywa również odpowiednia odzież, wykonana z oddychającego materiału. Dzięki temu masz pewność, że będziesz czuł się komfortowo nawet przy najbardziej intensywnym treningu. Dobór obuwia do biegania do Twojego rodzaju stopy znajdziesz tutaj
  • osoby, które nigdy nie biegały, powinny zacząć od szybkiego marszu. Taki trening kilka razy w tygodniu pozwoli organizmowi przyzwyczaić się do nowej sytuacji i wzmożonego wysiłku, a Ty stopniowo będziesz przybliżać się do celu, jakim jest regularne bieganie. Kolejnym etapem jest wprowadzenie do marszu elementów krótkiego biegu. Jeżeli jesteś już w stanie spokojnie przeplatać marsz odcinkami, które pokonujesz biegiem, możesz stopniowo zmieniać proporcje marszu i biegania, aby w końcu swobodnie biec przez kilkanaście, kilkadziesiąt minut.
  • Pamiętaj również o zachowaniu odpowiedniej diety oraz o co najmniej ponad godzinnej przerwie po posiłku, przed biegiem.
  • Podczas biegu pamiętaj o odpowiednim częstym nawodnieniu organizmu, jak również warto zabrać coś energetycznego do zjedzenia (np. baton)




Poranne bieganie

Poranne bieganie to propozycja dla wszystkich, którzy chcą zrobić coś ze swoim zdrowiem i wyglądem. Dzień rozpoczęty takim przyjemnym treningiem jest zupełnie inny. Nasze ciało od samego rana jest rozgrzane i rozciągnięte, dzięki temu nasze samopoczucie jest lepsze, a my mamy więcej siły na wykonywanie codziennych obowiązków. Początki mogą być ciężkie dla osób, które nie miały styczności z żadnym sportem, lecz z biegiem czasu staje się to łatwiejsze i o wiele przyjemniejsze.

AKTYWNY WYPOCZYNEK