Bieganie

Bieganie to jeden z lepszych sposobów na poprawę kondycji, samopoczucia. Najtrudniejsze są początki - decyzja o wyjściu z domu,  jednak gdy, wpadniemy w rytm systematycznego biegania nie łatwo zrezygnujemy z tej formy sportu. Bieganie to sport dla prawie wszystkich, nie wymaga wielkich nakładów finansowych, a z pewnością przysporzy wiele korzyści. Zaczynając przygodę z bieganiem, warto zaopatrzyć się w opaskę do biegania, dzięki której poznamy trasę biegu, czas w jakim pokonaliśmy dystans, a także możemy sprawdzić aktualne tętno podczas biegu. Więc otwórz drzwi i wybiegnij w nieznane!

Dlaczego więc warto biegać? Poniżej prezentujemy kilka powodów, aby rozpocząć przygodę z bieganiem

  • Bieganie jest tanie - Bieganie nie wymaga wydawania tylu środków finansowych co inne sporty jak tennis, gdzie wydajemy dużo pieniędzy na wynajem kortu. Biegać możemy wszędzie nie płacąc
  • Idealne dla zdrowia - Bieganie to sport aerobowy, który wzmacnia nasz organizm, a w szczególności prace serca. Nasz organizm staje się odporny na choroby
  • Biegając czujesz się wolnym - Biegać możemy, o każdej porze dnia i nocy, przed pracą, po pracy, w parku, w mieście, jednym słowem zawsze i wszędzie
  • Sposób na stres - Jak powszechnie wiemy, każdy sport, a co za tym idzie również bieganie jest świetnym sposobem na codzienne odstresowanie się, nastrajasz się pozytywną energią
  • Obcowanie z przyrodą - Biegając w parku czy po lesie mamy nieustanny kontakt z przyrodą i oddychamy świeżym powietrzem.
  • Sport dla ludzi w każdym wieku - Nieważne czy mamy kilkanaście czy kilkadziesiąt lat. Rozpocząć bieganie możemy zawsze, warto tylko pamiętać aby nie przeciążać organizmu na początek
  • Plus dla ciała - Bieganie jest idealnym środkiem na zachowanie zadbanej i szczupłej sylwetki
  • Poznanie nowych ludzi - Również podczas biegania na pewno poznasz nowe interesujące osoby, a wspólna pasja pomoże Ci w tym
  • Przełamanie barier - Wyznaczając cele i pokonując je, twoja motywacja rośnie w siłę
  • Odpoczynek dla umysłu - W czasie biegu, kiedy twoje ciało skupia się na wysiłku fizycznym, twój umysł odpoczywa

 

Na koniec kilka zasad dla osób rozpoczynających przygodę z bieganiem, które  pozwolą uniknąć niebezpiecznych kontuzji, a także sprawią, że nie zniechęcą się do biegania już na samym początku.

  • Należy pamiętać o tym, aby nie zaczynać od długi dystansów. Lepiej jest przebiegać bowiem krótsze trasy, a regularnie.
  • Warto także przed i po każdym treningu biegowym pamiętać o rozciąganiu mięśni.
  • Również odpowiedni dobór sprzętu do biegania (przede wszystkim butów) to podstawa udanego biegu. Bieganie to sport, który w znacznym stopniu obciąża stawy, w związku z tym warto zainwestować pieniądze w odpowiednie obuwie z właściwą amortyzacją. Istotną rolę odgrywa również odpowiednia odzież, wykonana z oddychającego materiału. Dzięki temu masz pewność, że będziesz czuł się komfortowo nawet przy najbardziej intensywnym treningu. Dobór obuwia do biegania do Twojego rodzaju stopy znajdziesz tutaj
  • osoby, które nigdy nie biegały, powinny zacząć od szybkiego marszu. Taki trening kilka razy w tygodniu pozwoli organizmowi przyzwyczaić się do nowej sytuacji i wzmożonego wysiłku, a Ty stopniowo będziesz przybliżać się do celu, jakim jest regularne bieganie. Kolejnym etapem jest wprowadzenie do marszu elementów krótkiego biegu. Jeżeli jesteś już w stanie spokojnie przeplatać marsz odcinkami, które pokonujesz biegiem, możesz stopniowo zmieniać proporcje marszu i biegania, aby w końcu swobodnie biec przez kilkanaście, kilkadziesiąt minut.
  • Pamiętaj również o zachowaniu odpowiedniej diety oraz o co najmniej ponad godzinnej przerwie po posiłku, przed biegiem.
  • Podczas biegu pamiętaj o odpowiednim częstym nawodnieniu organizmu, jak również warto zabrać coś energetycznego do zjedzenia (np. baton)

Poranne bieganie

Poranne bieganie to propozycja dla wszystkich, którzy chcą zrobić coś ze swoim zdrowiem i wyglądem. Dzień rozpoczęty takim przyjemnym treningiem jest zupełnie inny. Nasze ciało od samego rana jest rozgrzane i rozciągnięte, dzięki temu nasze samopoczucie jest lepsze, a my mamy więcej siły na wykonywanie codziennych obowiązków. Początki mogą być ciężkie dla osób, które nie miały styczności z żadnym sportem, lecz z biegiem czasu staje się to łatwiejsze i o wiele przyjemniejsze.

 

Bieganie to przełamywanie barier w każdym przypadku, czego dowodem jest triathlonista Jerzy Górski niegdyś narkoman, przebywał kilkukrotnie w więzieniu, a właśnie bieganie pozwoliło na odmianę życia w każdym aspekcie, nie tylko sportowym - jest zwycięzcą Double Iron Triathlon (podwójny Ironman), a obecnie jest członkiem Polskiego Związku Triathlonu.

 

 

AKTYWNY WYPOCZYNEK