Zdrowe Żywienie

Sport / Rekreacja

Jakie suplementy są najlepsze dla sportowców?

Pojęcie suplementacji w odniesieniu do sportowców nabrało we współczesnej rzeczywistości bardzo szczególnego znaczenia. Na ry...

Dieta / Odchudzanie

Kosmetyki

Aktywnie

Osoby lubiące aktywność fizyczną na świeżym powietrzu z niecierpliwością czekają na okres wiosenno-letni, kiedy to odpowiednia aura sprzyja uprawianiu wszelkich sportów. Modne obecnie bieganie czy jazda na rowerze wydają się idealne do uprawiania właśnie latem. Jednak coraz częściej występujące w naszej szerokości geograficznej tropikalne upały, mogą być nawet dla osób wytrenowanych niebezpieczne.

 

Aby więc bezpiecznie i komfortowo uprawiać ulubione sporty przy wysokich temperaturach należy pamiętać o kilku zasadach:

  • Po pierwsze należy zadbać o odpowiedni strój, zapewniający prawidłową regulację temperatury i odprowadzanie potu na zewnątrz. Stroje uszyte ze specjalistycznych tkanin znaleźć można obecnie w każdym dobrym sklepie sportowym. Przewiewny strój powinien chronić ciało przed przegrzaniem
  • Warto założyć ubranie jasnego koloru, który pomoże odbijać promienie słoneczne
  • Niezwykle ważne jest zadbanie o właściwe nakrycie głowy, aby uchronić ją przed nadmiernym przegrzaniem oraz przed udarem cieplnym. Mimo wysokich temperatur, strój do aktywności na zewnątrz powinien również skutecznie chronić naszą skórę przed oparzeniem słonecznym.
  • Długie nogawki i rękawy stroju są więc jak najbardziej wskazane, pod warunkiem że jest on uszyty ze specjalnych tkanin.
  • Należy pamiętać o stosowaniu wysokiej jakości kremów z filtrem z wysokim faktorem.
  • Podczas wysokich temperatur istotną rolę odgrywa odpowiednie nawodnienie. Należy pić dużą ilość płynów, najlepiej wody mineralnej lub napojów izotonicznych. Te ostatnie uzupełnią doskonale utracone wraz z potem elektrolity.
  • Aby uniknąć udaru słonecznego najlepiej wybierać do treningu godziny poranne lub późnym wieczorem (na udar cieplny najbardziej narażeni jesteśmy w godzinach miedzy 11 a 15).
  • Podczas wysokich temperatur nasza aktywność powinna być lżejsza, wskazane jest również częste robienie przerw (krótkie odpoczynki w zacienionym miejscu na uzupełnienie płynów i schłodzenie ciała).

 

Ćwiczenia w upalne dni powinno się wykonywać bardzo ostrożnie. W przypadku wystąpienia niepokojących objawów w postaci mdłości, zawrotów głowy, dławienia w klatce piersiowej, dreszczy należy bezwzględnie przerwać trening i wezwać pomoc lekarską. Zlekceważenie udaru słonecznego może skończyć się nawet śmiercią. Dobrym rozwiązaniem podczas upałów dla miłośników sportu jest basen. Jako sport wymagający wysiłku pozwoli na utrzymanie formy, zaś przebywanie w chłodnej wodzie będzie przyjemne i bezpieczne dla organizmu.

Tematy:

Zaloguj się do portalu, aby dodać komentarz

Zdrowie, Ciało, Umysł

Ostanio komentowane

Skóra, Włosy, Paznokcie

SPA / Basen / Sauna

Wizyta w spa

Ostatnio na topie pojawił się nowy sposób na spędzenie chwil relaksu w malowniczym plenerze, w ...

Więcej w: Wyjdź z domu

Fitness, Ćwiczenia, Joga Pilates