Rower

Statystyki dowodzą, iż coraz chętniej zamieniamy auta na rowery. Moda na dwa kółka przyszła bez wątpienia z Zachodu. Belgia, Holandia a nawet już Wielka Brytania, to kraje, w których jazda rowerem staje się formą codziennego transportu.

My jeździmy rowerami głównie rekreacyjnie, ale także coraz częściej do pracy czy szkoły. Coraz droższe paliwo i koszty eksploatacyjne przyczyniają się do tego, że jazdę samochodem porzucamy na rzecz jazdy jednośladem. Zniechęcać do tego może jedynie cena. Niestety, ceny nowych, przyzwoitych jakościowo rowerów to istne szaleństwo. Dobry rower, to koszt rzędu nawet kilku tysięcy złotych. Rozsądnym wyjściem w tej sytuacji jest kupno roweru używanego.



Ekologiczny styl życia i potrzeba ruchu pozytywnie wpływają na rynek rowerowy w naszym kraju. Na ulicach można dostrzec coraz więcej rowerzystów, co świadczy o tym, że Polacy, także kochają jazdę na rowerze.

Jak przygotować rower do jazdy?

Jazda na rowerze to czysta przyjemność. Aby móc poszaleć na rowerze ważne jest jednak odpowiednie przygotowanie. Dotyczy to nie tylko zebrania wiadomości na temat trasy wycieczki, warunków panujących w terenie oraz odpowiedniego przygotowania kondycyjnego. Bardzo ważne jest również prawidłowe przygotowanie roweru do jazdy. Pamiętajmy, że dobrze przygotowany rower to nie tylko wygoda, ale przede wszystkim bezpieczeństwo jazdy.

Ważna jest kontrola roweru przed wyruszeniem w drogę. Należy sprawdzić przede wszystkim klocki hamulcowe, dokręcić poluzowane śruby i odpowiednio ustawić wysokość siodełka i kierownicy. Należy również sprawdzić ciśnienie powietrza w oponach oraz nasmarować te części roweru, które pracują najintensywniej, czyli łańcuch oraz przerzutki. Przed każdą jazdą należy je dokładnie oczyścić, a następnie nasmarować. Dobrym rozwiązaniem jest smar w aerozolu. Pojemnik z takim smarem warto zawsze mieć przy sobie, aby w razie potrzeby skorzystać z niego.


Aby dobrze przygotować rower do jazdy należy również  sprawdzić, czy odpowiednio są dokręcone wszystkie śruby. W szczególności dotyczy to śrub znajdujących się przy przednim oraz tylnym kole oraz śruby przy przerzutkach.

Tematy: