Tipy / Porady / Ćwiczenia

Sportowy tryb życia - Co robić, aby czuć się lepiej?!

  • 1. Staraj się przynajmniej jedną godzinę dziennie aktywnie spędzać czas. Czy to na prace wokół domu, czy ćwiczenia, bieganie.

 

  • 2. Połącz trening mięśni z treningiem wzmocnienia układu krążenia, dzięki czemu wspomożesz serce i poprawisz kondycję ciała.

 

  • 3. Trening interwałowy

Dzięki treningowi interwałowemu poprawisz wydolność układu krążenia i spalisz zbędne kalorie. Trening interwałowy wymaga przemiennej intensywności treningu - wysokiej i niskiej.

  • 4. Zwiększenie masy mięśniowej

Podczas ćwiczeń podnoś ciężary na tyle ciężkie, aby maksymalnie dokonać 12 powtórzeń. Pozwól mięśniom na przynajmniej jeden dzień odpoczynku między ćwiczeniami.

  • 5.Rozgrzewka

Zawsze należy zacząć od rozgrzewki. Kilka minut głębokiego oddychania, a następnie delikatne rozciągnięcie głównych grup mięśni, co sprawi, że

Twoje ciało będzie gotowe do treningu jak również zapobiegnie urazom.

 

  • 6. Rozciągnięcie mięśni po treningu

Wówczas twoje mięśnie są najbardziej elastyczne. Możesz również je schłodzić biorąc chłodny prysznic.

 

  • 7. Noś odpowiednią odzież

W upalne dni zakładaj przewiewne ubranie, wtedy będziesz czuł się komfortowo. W przypadku w niskiej temperaturze, należy nosić warstwę bazową, która odprowadza pot pod swoimi ciepłymi warstwami.


  • 8. Odpowiednie buty

Niewygodne lub źle dopasowane buty mogą mieć wpływ na efektywność treningu. Nie spiesz się przy wyborze odpowiedniego obuwia. Przetestuj je w sklepie przed zakupem. Jeśli masz taką możliwość zapytaj osobę kompetentną w celu odpowiedniego doboru.

  • 9. Przetrenowanie

Harmonogram treningu to podstawa. Przetrenowanie może prowadzić do słabych wyników, a nie jego poprawy. Może również zwiększyć ryzyko kontuzji i infekcje dróg oddechowych. Zapewnij organizmowi wystarczająco dużo czasu na odpoczynek i odzyskanie świeżości.