Tipy / Porady / Ćwiczenia

Ćwiczenia na płaski brzuch

Ćwiczenia na piękny, płaski brzuch są najchętniej wykonywanymi zestawami ćwiczeń. Powtarzane regularnie serie pozwalają konsekwentnie wzmacniać mięśnie brzucha i cieszyć się stopniową poprawą jego wyglądu.

Ćwiczenia takie można wykonywać nawet przed telewizorem, gdyż domowy trening w niczym nie utrudnia korzystania z tej popularnej rozrywki. Domowy trening rozpoczyna się od rozgrzewki. Bieg w miejscu, seria skłonów oraz kilka pajacyków to najlepsze wprowadzenie do dalszego treningu, a jednocześnie bardzo dobry sposób na rozruszanie wszystkich grup mięśni.

Dopiero po rozgrzewce można przystąpić do właściwego treningu, którego celem jest wzmocnienie mięśni brzucha. W trakcie tej części treningu wykonuje się przede wszystkim skłony w pozycji leżącej oraz nożyce – ćwiczenia idealnie wzmacniające mięśnie brzucha.

Ćwiczenia na brzuch nie są ani zbyt wymagające, ani czasochłonne. Jeśli tylko kobiecie starczy wytrwałości, może dzięki nim znacznie poprawić swą formę i wygląd.

By zwiększyć efektywność takich ćwiczeń, można skorzystać ze specjalnych (najlepiej ważących 1 kg) obciążników, które zakłada się na nogi oraz ręce. Domowy trening może przynieść wspaniałe rezultaty oraz stać się przyjemnym sposobem na spędzanie czasu przed telewizorem. Dzięki wytrwałości i systematyczności można natomiast cieszyć się pięknym i doskonale umięśnionym brzuchem. To on jest największą nagrodą za codzienny wysiłek.

Ćwiczenia na płaski brzuch w punktach:

  • brzuszki (10 powtórzeń)
  • nożyce pionowe
  • nożyce poziome
  • wymachy nóg
  • wiosłowanie
  • skłony

Na początek powinniśmy wykonywać ćwiczenia na brzuch nie częściej jak dwa trzy razy w tygodniu.