Porady, Wiedza - Siłownia

Przewodnik treningowy - siłownia

Na ten temat wypowiada się dużo amatorów oraz kulturystów. Czasem trafnie, czasem nie. W tym artykule dowiemy się, jak naprawdę jest, oraz jakie mity czyhają na nas w Internecie.

 

  • Mit pierwszy : Przysiady.

Robienie pełnych przysiadów bardzo obciąża oraz niszczy nasze kolana.
Fakt: Nawet najwięksi strongmeni robią pełne przysiady. Jak zaczynali, tak do teraz. Pełne przysiady chronią nasze stawy.

  • Mit drugi : Kolana przy przysiadach.

Kolana nie mogą wychodzić za linię naszych palców u stóp.
Fakt: W życiu codziennym robisz to wiele razy, nawet o tym nie wiedząc. Takie wychodzenie kolan przez linię palców u stóp nie jest groźne, jeśli wzmacniasz ścięgna oraz mięśnie. Najważniejsze, aby twoje kolano pracowało w linii twojej stopy - wszelkie skręty mogą zakończyć się kontuzją.

  • Mit trzeci : Suplementy

Mięśnie nie urosną Ci, jeśli nie będziesz brał l-karnityny, białka, carbo, bcaa i kreatyny.
Fakt: Większość tego typu rzeczy które działają, są nielegalne. Te, które działają słabiej lub w ogóle, to zazwyczaj tylko "placebo" czyli autosugestia.

Podsumowanie - nie warto słuchać amatorów. Najlepiej, jeśli zapytasz o pomoc indywidualnego trenera, najlepiej profesjonalistę.

Hasła, o których trzeba pamiętać wykonując trening na siłowni:

  • Bezpieczeństwo
  • Asekuracja
  • Przerwy pomiędzy seriami
  • Ustalenie planu treningowego
  • Koncentracja