Rower

Popularność dwóch kółek dawno już wykroczyła poza tradycyjnie rowerową północ Europy. Rowerowy trend nie ominął również Polski. Z informacji podanych przez Gazetę Wyborczą wynika, że Polacy kupują aktualnie przeszło 1,1 miliona dwukołowców rocznie. Boom na rowery w Polsce komentuje Category Manager ze sklepu internetowego Agito.pl.

 

Rynek rowerowy w Polsce kwitnie. Coraz więcej osób rezygnuje z jazdy samochodem i przesiada się na rower – według badań przeprowadzonych na zlecenie producentów dwóch kółek, w 2012 r. w Polsce sprzedano więcej rowerów niż samochodów osobowych, a kolejne lata tylko potwierdzają wcześniejsze prognozy wzrostu ich sprzedaży.

 


Dwa kółka dystansują cztery - to cieszy - mówi  Agnieszka Grzeszczak-Kupnicka, Category Manager z Agito.pl. Przyczyn tego zjawiska można szukać w prowadzonych w mediach kampaniach promocyjnych, naszej skłonności do podpatrywania Zachodnich sąsiadów, jak również we względach ekonomicznych. Jazda na rowerze, w porównaniu z każdym innym spalinowym środkiem transportu, jest zdrowa, tania i trendy. - dodaje.

 

Jazda na rowerze to dla dużego grona osób ulubiona forma rekreacji. Jeździć na rowerze umie praktycznie każdy, według raportu CBOS z września 2013 r. aż 97% Polaków deklaruje umiejętność przemieszczania się jednośladem, z czego aż 51% jeździ regularnie. Co ciekawe, leśne trasy i obrzeża miast przestały być głównym miejscem rowerowych eskapad.

 

 

Obecnie w świadomości Polaków coraz częściej pojawia się wizja roweru jako codziennego środka transportu. Obserwacja trendów w sprzedaży rowerów wskazuje, że coraz większą popularnością cieszą się rowery typowo miejskie, używane jako codzienny środek komunikacji. Z możliwości ominięcia korków, uwolnienia się od często bezowocnych poszukiwań miejsca parkingowego i zaoszczędzenia na paliwie, korzysta coraz więcej mieszkańców miast.- mówi Agnieszka Grzeszczak-Kupnicka.

Tematy: